• Köp nu - betala i slutet av Augusti!
  • Snabba leveranser!

KÖPVILLKOR

 

Information          

  • För att handla på Raglady.se måste du vara 18 år gammal. Är du yngre än 18 krävs målsmans godkännande.
  • Raglady.se erbjuder fri frakt vid beställning över 499 sek
  • Priser från den svenska sidan anges i svenska kronor (SEK) och vår engelska sida i euro (€), samtliga priser anges inklusive 25 % moms. Norska priser anges i norska kronor (NOK) och är exklusive moms.
  • Raglady är medlem i Trygg e-handel

Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar, produktförändringar, prisjusteringar och eventuella färgavvikelser. Vi förbehåller oss rätten att justera eventuella prisfel före och efter att beställningen är behandlad. Ev rekommendationer är endast rekommendationer utifrån personliga uppfattningar. Vi arbetar för att våra foton skall vara så representativa som möjligt och överensstämma med verkligheten. Vi kan inte heller garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. 

Alla försök till bedrägerier polisanmäls och Raglady.se förbehåller sig rätten att häva köpet om bedrägeri befaras. Alla varor är Ragladys egendom till dess att full betalning kommit bolaget tillhanda.

Dina kontaktuppgifter kommer endast att ses och behandlas av Raglady.se och våra samarbetspartners. Dina kontaktuppgifter kommer aldrig säljas eller på annat vis spridas till tredje part utan ditt godkännande.

Alla varor som saluförs på Raglady.se är godkända och får marknadsföras i Sverige. Alla varor som saluförs och presenteras i nätbutiken finns inne på lager (om inget annat anges). Lagerstatus uppdateras löpande manuellt, och vi reserverar oss för mindre avvikelser. Om varan ej kan levereras kontaktas kunden direkt via e-mail eller telefon.

Vid beställning hos Raglady.se kan du komma att erhålla viss kommunikation för erbjudanden och/eller kampanjer.
Önskar du att exkluderas från kommunikation ber vi dig att skicka ett mail till webshop@raglady.se
Kampanjer och erbjudanden som vi har i vår onlinebutik kan skilja sig åt från våra fysiska butiker.

Betalningar

Raglady.se samarbetar med Dibs AB (EU) och Klarna AB (Sverige, Norge och Finland) där Klarna tillhandahåller flera betallösningar via Klarna Ab och Klarna Checkout organisationsnummer SE556737- 0431, Klarnas tillhandahållande innefattar kortbetalning, faktura, kontofaktura, delbetalning samt internetbank via Swedbank, Handelsbanken, Nordea och SEB. När du godkänner Ragladys köpvillkor och betalar med Klarna Checkout, godkänner du även Klarna ABs villkor. Aktuella villkor hittar du här.

Raglady by T AB följer PUL Personuppgiftslagen.

Leverans – Sverige

Inom Sverige skickar vi alla våra paket Posten AB samt DHL Service Point (ditt paket levereras till närmaste utlämningsställe). Vi erbjuder även Posten Hempaket, DHL Hempaket (paketet levereras direkt hem till dig). Mer om detta kan du läsa på Postens hemsida www.posten.se och på DHL Service points hemsida www.dhl.se

Vår ambition är att skicka din vara inom 1-3 arbetsdagar, med reservation för förseningar. Vid försening kontaktas du för ny förslagen leveranstid. Vid eventuell försening har du alltid rätt att häva ditt köp. Vid högtryck (reor, kampanjer etc) kan vissa förseningar komma att ske.

Hos oss på Raglady.se har du alltid fri frakt inom Sverige (samma vara, annan storlek) vid beställningar över 499 sek.

Alla försändelser med Posten AB och DHL Service Point sms-aviseras, var därför noggrann med att ange rätt mobilnummer. För att hämta ut ditt paket behöver du kollinummer/sändnings-ID samt legitimation. Du kan alltid följa din försändelse genom länken "Spåra min försändelse" som du får i din orderbekräftelse samt hittar under ”Mina sidor” alternativt på Postens hemsida www.posten.se eller DHLs hemsida www.dhl.se

Alla paket ligger kvar på utlämningsställena i 14 dagar innan de returneras till oss, läs mer om detta under Outlösta paket.

Utlandsbeställningar

NORGE: När du besöker www.raglady.se från Norge kommer alla priser att anges i NOK ex moms. Momsen tillkommer i efterhand och en eventuell tullkostnad för varan. Vi skickar ditt paket med DHL Express. DHL Express tullar in varan, en faktura med moms och den eventuella tullavgiften skickas till dig från DHL Express.

Fraktavgiften till Norge är 139 NOK ex moms.

Vid en eventuell retur: Du måste ange original sändnings nummer samt fylla i den proforma faktura som finns inkluderad. Du använder den förtryckta retursedeln som bifogats i ditt paket och kontaktar DHL Express för din retur.

Du ansöker själv om din moms samt tullretur.

Läs mer om den norska tullen här.

FINLAND: När du besöker www.raglady.se från Finland kommer alla priser att anges i EURO ink moms. Vi skickar ditt paket med Posten MY Pack Finland. Du får SMS avisering och ditt paket skickas till närmaste utlämningsställe.

Vid en eventuell retur använder du den förtryckta retursedel som du finner i ditt paket.

DANMARK OCH EU: När du besöker www.raglady.se från Danmark och resten av EU kommer alla priser att anges i EURO ink moms. Vi skickar ditt paket med DHL Express eller Postnord International Parcael. Paketet lämnas till dig vid dörren, en signatur krävs vid utlämnandet.

Outlösta paket

Outlösta paket omfattas ej av ångerätten enligt distans- och hemförsäljningslagen. För paket som ej hämtas ut debiteras en avgift på för närvarande 299 kr. Detta motsvarar de kostnader som det orsakat oss att skicka ut paketet samt mottagit det i retur.

Ångerrätt

Du har alltid 14 dagars öppet köp i enlighet med Konsumentköplagen, mer om detta kan du läsa på konsumentverket. 

Varan returneras i originalskick, det vill säga oanvänd och med samtliga etiketter och eventuell förpackning bibehållen. Naturligtvis har du rätt att prova varan. Returnerad vara granskas och har produkten eventuell negativ påverkan (plagget är använt, förstört, lukt, saknar taggar, fläckar etc) så sker en värdeminskning som åbelägges kund.

På grund av hygieniska skäl omfattas ej underkläder, badkläder, örhängen och skönhetsprodukter av ångerrätten. Vid plomberade varor godkänns ångerrätt om plombering ej är bruten. Observera att skor skall returneras i den ursprungliga skokartongen. Klistra inte postetiketten direkt på skokartongen, använd skyddande ytteremballage. En extra avgift kommer att tas ut om skorna returneras i en skadad skokartong eller utan den ursprungliga skokartongen.

Kunden står för returkostnaden. 

Byte & returer

Med i ditt paket får du en retur/bytesunderlag som du ska fylla i enligt instruktionerna om du vill returnera eller byta en vara. Bifogat finner du även en förtryckt returetikett som används vid returen (49 sek som justeras i efterhand). Märk paket retur eller byte för snabbare hantering.

Returpaket ska inlämnas hos närmsta inlämningsställe för Posten AB alternativt DHL. Vi tar ej ansvar för försändelser som ej skickas med den förbetalda retur/bytes fraktsedeln vi bifogar.  Väljer du att skicka varan på annat sätt är du själv ansvarig för att varan ankommer oss.  

Vi förbehåller oss rätten att debitera eventuella merkostnader som uppstår vid användandet av annat retursätt. Vid ett eventuellt byte är det viktigt att du meddelar oss via mail webshop@raglady.se vad du önskar byta till, storlek m.m. så att vi kan lägga undan varan till dig. Om kundtjänst inte kontaktas vid byte och vi inte har varan du önskar byta till i lager kommer din order hanteras som en retur och fraktavgift tillkommer i enlighet med våra returvillkor.

Efter mottagandet av din retur granskar vi produkten samt återbetalar/krediterar ditt kort/faktura. Du får ett mail att vi mottagit din retur samt återbetalat/krediterat ditt kort/faktura. Vi hanterar returer löpande. Hanteringstiden är normalt 3-7 arbetsdagar. Vid hög belastning kan det ta någon dag extra. Efter hantering har Klarna en utbetalningstid på upp till 14 dagar.


RETURADRESS

Raglady by T AB, Energigatan 11 A, 434 37 Kungsbacka

Reklamationer

När du mottagit din vara är det viktigt att du omgående inspekterar denna. Vid skadad paketering reklameras detta direkt på plats hos utlämningsstället. Vi ställer höga krav på kvalitet av våra leverantörer och garanterar att de varor du beställt av oss levereras felfria. Skulle du trots detta motta en defekt eller fellevererad vara ber vi dig att kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt. Beskriv felets art och bifoga gärna ett bildunderlag om du har möjlighet. Ofta kontaktas leverantören direkt för ett utlåtande.

Vid godkänd reklamation återbetalas ev frakt inom 30 dagar.

Kund erhåller enligt 3 års reklamationsrätt, reklamationen skall göras inom skälig tid.

En reklamation ersätts alltid i första hand av en ny vara, finns ingen ny vara att byta till erbjuds lagning av professionell yrkesperson (skräddare, skomakare alt leverantören själv) alternativt kompensation enligt överenskommelse med kunden. Kan inte dessa alternativ erbjudas tillämpar vi en full retur. Vid kompensation för en reklamation avsäger sig kunden rätten att reklamera varan framöver.

Vid reklamationer tillämpas Konsumentköplagen och vid en eventuell tvist följer Raglady by T Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och EU:s online dispute resolution

Beställningsvaror

Beställningsgsvaror lyder under samma köpvillkor som butikens övriga produkter och utbud.


Kontakta oss

Svar på de vanligaste frågorna hittar du under våra köp- & leveransvillkor, finns inte svaret där är du alltid varmt välkommen att ringa eller maila oss. Ha alltid ditt ordernummer tillgängligt för snabb hantering!

KUNDTJÄNST

Måndag – fredag: 10.00- 12.00
Telefon: 0771 - 448800

E-mailwebshop@raglady.se

Vi på kundtjänsten svarar på allt rörande din beställning, våra produkter och butiken. Ingen fråga är för konstig, och vi försöker alltid att svara så snabbt vi kan (alltid senats inom 48 timmar)

Vanliga frågor/FAQ

- Kommer ni att få in det här plagget/storleken igen?

Ja, i vissa fall. Vissa produkter i vårt utbud är återkommande produkter. Kontakta gärna vår kundtjänst med specifik artikel så kollar vi upp detta.


- Jag har inte fått någon orderbekräftelse, har min order gått igenom?

När du har lagt en order får du direkt en preliminär orderbekräftelse via mail som bekräftar att din order har gått igenom. Har du inte fått någon sådan har det antagligen blivit fel någonstans eller så har du angett fel e-mailadress. Var alltid noggrann när du anger din e-mailadress eftersom du annars missar all information runt din order.


Jag har inte fått någon SMS-avisering, hur kan jag spåra och hämta ut mitt paket?

Aviseringarna skickas alltid ut via SMS till det mobilnummer du angivit i din beställning. Brevavisering skickas först vid tredje försöket och därför är det jätteviktigt att du anger rätt mobilnummer. Har du inte fått någon SMS-avisering kan du ändå följa din order under Min Sida eller från länken ”Spåra försändelse” i din slutgiltiga orderbekräftelse. För att hämta ut ditt paket utan aviseringen behöver du enbart kollinummer och legitimation.


- Har ni tagit emot min retur, jag har inte hört något än?

Så snart vi mottagit din retur kontaktar vi dig via mail med informationen om att returen är mottagen. När din retur är administrerad kommer du att få ytterligare bekräftelse via mail, denna gång med underlag om att returen är administrerad. Administreringen sker vanligtvis 5-7 arbetsdagar efter det att vi mottagit din retur.


- Ni har skickat mig fel vara, varför och vad gör jag nu?

Alla beställningar hanteras manuellt och tyvärr händer det att det blir fel ibland, men vi arbetar ständigt för att bli bättre och för att erbjuda dig den bästa servicen vi kan. Har du blivit felexpedierad är vi mycket ledsna för detta och skickar dig omgående den ursprungliga varan. Kontakta kundtjänsten så löser vi detta så snabbt och smidigt som möjligt.


- Rabattkoden jag angivit svarar som "Ogiltig kod", varför?

Om koden är giltig men ändå inte går igenom beror det förmodligen på att produkterna i din varukorg inte ingår i rabatten. Ett vanligt exempel på detta är redan nedsatta varor som sällan omfattas av ytterligare rabatter.