• Köp nu - betala i slutet av November!
  • Snabba leveranser!

KÖPVILLKOR

 

Information          

  • För att handla på Raglady.se måste du vara 18 år gammal. Är du yngre än 18 krävs målsmans godkännande.
  • Raglady.se erbjuder fri frakt vid beställning över 499 sek
  • Priser från den svenska sidan anges i svenska kronor (SEK) och vår engelska sida i euro (€), samtliga priser anges inklusive 25 % moms. Norska priser anges i norska kronor (NOK) och är exklusive moms.
  • Raglady är medlem i Trygg e-handel

Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar, produktförändringar, prisjusteringar och eventuella färgavvikelser. Vi förbehåller oss rätten att justera eventuella prisfel före och efter att beställningen är behandlad. Ev rekommendationer är endast rekommendationer utifrån personliga uppfattningar. Vi arbetar för att våra foton skall vara så representativa som möjligt och överensstämma med verkligheten. Vi kan inte heller garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. 

Alla försök till bedrägerier polisanmäls och Raglady.se förbehåller sig rätten att häva köpet om bedrägeri befaras. Alla varor är Ragladys egendom till dess att full betalning kommit bolaget tillhanda.

Dina kontaktuppgifter kommer endast att ses och behandlas av Raglady.se och våra samarbetspartners. Dina kontaktuppgifter kommer aldrig säljas eller på annat vis spridas till tredje part utan ditt godkännande.

Alla varor som saluförs på Raglady.se är godkända och får marknadsföras i Sverige. Alla varor som saluförs och presenteras i nätbutiken finns inne på lager (om inget annat anges). Lagerstatus uppdateras löpande manuellt, och vi reserverar oss för mindre avvikelser. Om varan ej kan levereras kontaktas kunden direkt via e-mail eller telefon.

Vid beställning hos Raglady.se kan du komma att erhålla viss kommunikation för erbjudanden och/eller kampanjer.
Önskar du att exkluderas från kommunikation ber vi dig att skicka ett mail till webshop@raglady.se
Kampanjer och erbjudanden som vi har i vår onlinebutik kan skilja sig åt från våra fysiska butiker.

Betalningar

Raglady.se samarbetar med Klarna AB (Sverige, Norge och Finland) där Klarna tillhandahåller flera betallösningar via Klarna Ab och Klarna Checkout organisationsnummer SE556737- 0431, Klarnas tillhandahållande innefattar kortbetalning, faktura, kontofaktura, delbetalning samt internetbank via Swedbank, Handelsbanken, Nordea och SEB. När du godkänner Ragladys köpvillkor och betalar med Klarna Checkout, godkänner du även Klarna ABs villkor. Aktuella villkor hittar du här.

Raglady by T AB följer PUL Personuppgiftslagen.

Leverans – Sverige

Inom Sverige skickar vi alla våra paket Posten AB samt DHL Service Point (ditt paket levereras till närmaste utlämningsställe). Vi erbjuder även Posten Hempaket, DHL Hempaket (paketet levereras direkt hem till dig). Mer om detta kan du läsa på Postens hemsida www.posten.se och på DHL Service points hemsida www.dhl.se

Vår ambition är att skicka din vara inom 1-3 arbetsdagar, med reservation för förseningar. Vid försening kontaktas du för ny förslagen leveranstid. Vid eventuell försening har du alltid rätt att häva ditt köp. Vid högtryck (reor, kampanjer etc) kan vissa förseningar komma att ske.

Hos oss på Raglady.se har du alltid fri frakt inom Sverige (samma vara, annan storlek) vid beställningar över 499 sek.

Alla försändelser med Posten AB och DHL Service Point sms-aviseras, var därför noggrann med att ange rätt mobilnummer. För att hämta ut ditt paket behöver du kollinummer/sändnings-ID samt legitimation. Du kan alltid följa din försändelse genom länken "Spåra min försändelse" som du får i din orderbekräftelse samt hittar under ”Mina sidor” alternativt på Postens hemsida www.posten.se eller DHLs hemsida www.dhl.se

Alla paket ligger kvar på utlämningsställena i 14 dagar innan de returneras till oss, läs mer om detta under Outlösta paket.

Outlösta paket

Outlösta paket omfattas ej av ångerätten enligt distans- och hemförsäljningslagen. För paket som ej hämtas ut debiteras en avgift på för närvarande 299 kr. Detta motsvarar de kostnader som det orsakat oss att skicka ut paketet samt mottagit det i retur.

Ångerrätt

Du har alltid 14 dagars öppet köp i enlighet med Konsumentköplagen, mer om detta kan du läsa på konsumentverket. 

Varan returneras i originalskick, det vill säga oanvänd och med samtliga etiketter och eventuell förpackning bibehållen. Naturligtvis har du rätt att prova varan. Returnerad vara granskas och har produkten eventuell negativ påverkan (plagget är använt, förstört, lukt, saknar taggar, fläckar etc) så sker en värdeminskning som åbelägges kund.

På grund av hygieniska skäl omfattas ej underkläder, badkläder, örhängen och skönhetsprodukter av ångerrätten. Vid plomberade varor godkänns ångerrätt om plombering ej är bruten. Observera att skor skall returneras i den ursprungliga skokartongen. Klistra inte postetiketten direkt på skokartongen, använd skyddande ytteremballage. En extra avgift kommer att tas ut om skorna returneras i en skadad skokartong eller utan den ursprungliga skokartongen.

Kunden står för returkostnaden. 

Byte & returer

Med i ditt paket får du en retur/bytesunderlag som du ska fylla i enligt instruktionerna om du vill returnera eller byta en vara. Bifogat finner du även en förtryckt returetikett som används vid returen (49 sek som justeras i efterhand). Märk paket retur eller byte för snabbare hantering.

Returpaket ska inlämnas hos närmsta inlämningsställe för Posten AB alternativt DHL. Vi tar ej ansvar för försändelser som ej skickas med den förbetalda retur/bytes fraktsedeln vi bifogar.  Väljer du att skicka varan på annat sätt är du själv ansvarig för att varan ankommer oss.  

Vi förbehåller oss rätten att debitera eventuella merkostnader som uppstår vid användandet av annat retursätt. Vid ett eventuellt byte är det viktigt att du meddelar oss via mail webshop@raglady.se vad du önskar byta till, storlek m.m. så att vi kan lägga undan varan till dig. Om kundtjänst inte kontaktas vid byte och vi inte har varan du önskar byta till i lager kommer din order hanteras som en retur och fraktavgift tillkommer i enlighet med våra returvillkor.

Efter mottagandet av din retur granskar vi produkten samt återbetalar/krediterar ditt kort/faktura. Du får ett mail att vi mottagit din retur samt återbetalat/krediterat ditt kort/faktura. Vi hanterar returer löpande. Hanteringstiden är normalt 3-7 arbetsdagar. Vid hög belastning kan det ta någon dag extra. Efter hantering har Klarna en utbetalningstid på upp till 14 dagar.


RETURADRESS

Raglady by T AB, Energigatan 11 A, 434 37 Kungsbacka

Reklamationer

När du mottagit din vara är det viktigt att du omgående inspekterar denna. Vid skadad paketering reklameras detta direkt på plats hos utlämningsstället. Vi ställer höga krav på kvalitet av våra leverantörer och garanterar att de varor du beställt av oss levereras felfria. Skulle du trots detta motta en defekt eller fellevererad vara ber vi dig att kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt. Beskriv felets art och bifoga gärna ett bildunderlag om du har möjlighet. Ofta kontaktas leverantören direkt för ett utlåtande.

Vid godkänd reklamation återbetalas ev frakt inom 30 dagar.

Kund erhåller enligt 3 års reklamationsrätt, reklamationen skall göras inom skälig tid.

Vid reklamationer tillämpas Konsumentköplagen och vid en eventuell tvist följer Raglady by T Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och EU:s online dispute resolution

Beställningsvaror

Beställningsgsvaror lyder under samma köpvillkor som butikens övriga produkter och utbud.


Kontakta oss

Svar på de vanligaste frågorna hittar du under våra köp- & leveransvillkor, finns inte svaret där är du alltid varmt välkommen att ringa eller maila oss. Ha alltid ditt ordernummer tillgängligt för snabb hantering!

KUNDTJÄNST

Måndag – fredag: 10.00- 12.00
Telefon: 0771 - 448800

E-mailwebshop@raglady.se

Vi på kundtjänsten svarar på allt rörande din beställning, våra produkter och butiken. Ingen fråga är för konstig, och vi försöker alltid att svara så snabbt vi kan (alltid senats inom 48 timmar)