INFORMATION     

  • För att handla hos oss måste du vara 18 år gammal. Är du yngre än 18 krävs målsmans godkännande.
  • Frakt tillkommer med 49,- upp till max 3kg. (vid skrymmande/tyngre paket tillkommer extra fraktkostnad.

Vi reserverar oss för eventuella produktförändringar, prisjusteringar och eventuella färgavvikelser. Vi förbehåller oss rätten att justera eventuella prisfel före och efter att beställningen är behandlad. Ev rekommendationer är endast rekommendationer utifrån personliga uppfattningar. Vi arbetar för att våra foton skall vara så representativa som möjligt och överensstämma med verkligheten. Vi kan inte heller garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. 

Alla försök till bedrägerier polisanmäls och Raglady.se förbehåller sig rätten att häva köpet om bedrägeri befaras. Alla varor är Ragladys egendom till dess att full betalning kommit bolaget tillhanda.

Dina kontaktuppgifter kommer endast att ses och behandlas av Raglady.se och våra samarbetspartners. Dina kontaktuppgifter kommer aldrig säljas eller på annat vis spridas till tredje part utan ditt godkännande.

Vid beställning hos Raglady kan du komma att erhålla viss kommunikation för erbjudanden och/eller kampanjer.
Önskar du att exkluderas från kommunikation ber vi dig att skicka ett mail till info@raglady.se

Det går ej att kombinera eventuella rabattkoder/kampanjer, endast en rabattkod/köp om inte annat anges i erbjudandet.

BETALNINGAR

Raglady samarbetar med Klarna AB (Sverige) där Klarna tillhandahåller flera betallösningar via Klarna Ab organisationsnummer SE556737- 0431. Klarnas tillhandahållande innefattar kortbetalning, faktura, kontofaktura, delbetalning samt internetbank via Swedbank, Handelsbanken, Nordea och SEB. När du godkänner Ragladys köpvillkor och betalar med Klarna In Store, godkänner du även Klarna ABs villkor. Aktuella villkor hittar du här.

Raglady hanterar personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning.

LEVERANS – SVERIGE

Inom Sverige skickar vi alla våra paket med Postnord samt (ditt paket levereras till närmaste utlämningsställe). Mer om detta kan du läsa på Postnords hemsida www.postnord.se .

Vid högtryck (reor, kampanjer etc) kan vissa förseningar komma att ske.

Alla försändelser med Postnord och sms-aviseras, var därför noggrann med att ange rätt mobilnummer. För att hämta ut ditt paket behöver du kollinummer/sändnings-ID samt legitimation.

Alla paket ligger kvar på utlämningsställena i 14 dagar innan de returneras till oss, läs mer om detta under Outlösta paket.

Vid hämtning av paket hos ombud, kontrollera alltid att paketet inte har några synliga skador innan du tar emot paketet. Om så är fallet, vägra ta emot paketet från ombudet och kontakta oss på info@raglady.se eller ring.

OUTLÖSTA PAKET

Outlösta paket omfattas ej av ångerätten enligt distans- och hemförsäljningslagen. För paket som ej hämtas ut debiteras en avgift på för närvarande 299 kr. Detta motsvarar de kostnader som det orsakat oss att skicka ut paketet samt mottagit det i retur.

ÅNGERRÄTT

Du har alltid 14 dagars öppet köp i enlighet med Konsumentköplagen, mer om detta kan du läsa på konsumentverket.

Varan returneras i originalskick, det vill säga oanvänd och med samtliga etiketter, plomberingar intakta och eventuell förpackning bibehållen. Returnerad vara granskas och har produkten eventuell negativ påverkan så erhåller vi oss rätten att utvärdera en värdeminskning eller alternativt neka returen helt.

På grund av hygieniska skäl omfattas ej underkläder, badkläder, örhängen och skönhetsprodukter av ångerrätten. Vid plomberade varor godkänns ångerrätt om plombering ej är bruten. Observera att skor skall returneras i den ursprungliga skokartongen. Klistra inte postetiketten direkt på skokartongen, använd skyddande ytteremballage. En extra avgift kommer att tas ut om skorna returneras i en skadad skokartong eller utan den ursprungliga skokartongen.

Kunden står för returkostnaden. 

BYTE & RETURER

Returpaket ska inlämnas hos närmsta inlämningsställe för Postnord. Du är själv ansvarig för att varan ankommer oss.

Vid en ev. retur kan du antingen höra av dig till oss via mail på info@raglady.se, så mejlar vi dig en retursedel ( kostnad 49,-) eller så skickar du paketet själv tillbaka till oss. Tänk på att det måste vara spårbart. Vi förbehåller oss rätten att debitera eventuella merkostnader som uppstår vid användandet av annat retursätt. Vi ansvarar ej för paket som skickas tillbaka utan vår förtryckta retursedel.

Efter mottagandet av din retur granskar vi produkten samt återbetalar/krediterar dig kort/faktura. Du får ett mejl att vi mottagit din retur samt återbetalat/krediterat ditt kort/faktura. Vi hanterar returer löpande. Efter hantering har Klarna en utbetalningstid på upp till 14 dagar.


RETURADRESS

Raglady by T AB, Energigatan 11 A, 434 37 Kungsbacka

REKLAMATIONER

När du mottagit din vara är det viktigt att du omgående inspekterar denna. Vid skadad paketering reklameras detta direkt på plats hos utlämningsstället. Vi ställer höga krav på kvalitet av våra leverantörer och garanterar att de varor du beställt av oss levereras felfria. Skulle du trots detta motta en defekt eller fellevererad vara ber vi dig att kontakta oss så snart som möjligt. Beskriv felets och bifoga gärna ett bildunderlag om du har möjlighet. Ofta kontaktas leverantören direkt för ett utlåtande.

Vid godkänd reklamation återbetalas ev frakt inom 30 dagar.

Kund erhåller enligt 3 års reklamationsrätt, reklamationen skall göras inom skälig tid.

Vid reklamationer tillämpas Konsumentköplagen och vid en eventuell tvist följer Raglady by T AB Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

KUNDTJÄNST

E-mailinfo@raglady.se